
Logo je jedným zo základných prvkov, ktorým sa ako spoločnosť definujete a odlišujete od konkurencie. V tomto článku sa pozrieme na základné vlastnosti, ktoré by malo vaše logo spĺňať aby ste vaše logo mohli považovať za správne navrhnuté a funkčné.
Či už si logo navrhujete sami, alebo vám ho navrhuje profesionál, prípadne sa ho chystáte stiahnuť z online generátoru, určite si overte, či spĺňa nasledovné kritéria. Ilustrovať to budeme na našom vlastnom logu.
Výber dobrého loga
Ako prvé znamenie pri výbere dobrého loga je to, že sa nepodobá na iné značky. Samozrejme, na svete je toľko spoločností, že sa vaše logo bude zaručene na niečo podobať. Avšak, nemalo by Vám pripomínať najmä celosvetovo známe značky, ktoré pozná väčšina populácie. Uštedrili by ste si tak nálepku plagiátora hneď na začiatku vášho snaženia.
Správne navrhnuté logo
Správne logo by malo fungovať (fungovaním pri logu myslíme čitateľnosť, rozpoznateľnosť) v rôznych veľkostiach. Budete ho totiž používať napríklad na veľkých billboardoch, ale aj pri potlači obyčajných firemných pier. Preto si vaše návrhy určite pozrite vo veľkej, ale aj v malej forme.
Ako zabezpečiť dobrú čitateľnosť? Snažte sa tvar loga držať v čo najväčšej jednoduchosti, či už tvarovej alebo farebnej. Neznamená to stopku kreativite, avšak dávajte pozor na zbytočné farebné prechody a malé medzery medzi jednotlivými prvkami loga.
Farebnosť loga
Dobrú rozpoznateľnosť si overíte aj tým, že vaše logo bude rozoznateľné v čierno-bielej verzii. Ak si dávate logo niekam navrhnúť, určite trvajte na tom, aby ste vo výstupoch mali aj varianty v čiernobielej. Zíjde sa vám to napríklad, ak budete chcieť vaše logo dať vyšiť na firemné tričká alebo si spraviť polep auta z fólie. Ušetrí vám to kopec financií aj času. Tam, kde to technológie povolia, pokojne používajte farebnú verziu ale, buďte vždy pripravený na variantu, že farebné logo nebude použiteľné.
Dostatočný kontrast farieb a pozadia, zabezpečí aj to, že vaše logo bude dobre viditeľné pre farboslepých.
Tvarová vyváženosť
Je dôležité zachovať vizuálnu rovnováhu vášho loga, aby jedna strana nepriťahovala všetku pozornosť a vaše logo by tak vyžarovalo nerovnováhu. Vyskúšate to tak, že do stredu Vášho loga nakreslíte zvislú a vodorovnú čiaru. Ak bude niektorá časť výrazne prečnievať cez ostatné, zvážte úpravu loga.
Čím kompaktnejšie logo navrhnete tým lepšie sa bude používať v rôznych situáciách. Pre ešte lepšie overenie, umiestnite vaše logo do niektorého z bežne používaných tvarov (kruh, štvorec, obdĺžnik), pretože už len také profilové fotografie na sociálnych sieťach sú zväčša umiestnené v kruhu. Ak sa Vám do týchto tvarov nebude dať zmysluplne umiestniť pri zachovaní čitateľnosti, niečo bude zle :-)
Rozlíšenie a rozmazanie
Použiteľnosť loga si overíte aj tým, že ho aplikujete pri rôznych rozlíšeniach displejov. Dobré logo si zachováva väčšinu svojej formy aj pri nízkych rozlíšeniach. Prečo je to dôležité? Nie všetky zariadenia, kde bude Vaše logo použité majú vysoké rozlíšenie a tak sa môže stať, že pri nižších rozlíšeniach bude vaše logo nečitateľné.
Skúste Vaše logo rozmazať, to vám pomôže zobraziť hlavné tvarové formy vášho loga. Tento test ukazuje, či logo vynikne na prvý pohľad alebo či okolo neho zrak len rýchlo prechádza.
Konkurencie schopnosť
Ak vaše logo prešlo týmito formálnymi skúškami, skúste ho ešte umiestniť medzi iné logá a pozrieť sa nato, či v konkurencii iných lôg vynikne. Sú totiž situácie kedy sa bude vaše logo nachádzať hneď vedľa iných lôg, napríklad na marketingových materiáloch v sekcii partnerov podujatí a podobne.
Na záver by sme vám chceli ukázať niečo z našej dlhoročnej tvorby lôg :).
Držíme vám palce pri výbere toho správneho loga pre vašu spoločnosť či produkt. Ak si na tvorbu loga sami netrúfate, alebo sa vám páči naše logo, neváhajte nás osloviť a my vám s radosťou pomôžeme a navrhneme to pravé logo pre vašu firmu, či brand.