
Hľadáte spôsoby, ako na vaše webové stránky prilákať čo najviac nakupujúcich návštevníkov? Kto by ich nehľadal, všakže.
Štatistiky ukazujú, že skvelým zdrojom kvalitnej návštevnosti môžu byť práve sociálne siete. Ale, je tu jedno veľké ALE. Na to, aby ste z Facebooku, Instagramu či LinkedInu dokázali vyťažiť čo najviac, musíte poznať niekoľko základných „pravidiel hry“. My vám v nasledujúcich riadkoch prezradíme 4 najdôležitejšie, ktoré vám môžu zarobiť tisícky eur.
1. Bez investície nie sú koláče
Veľa majiteľov biznisov má mylnú predstavu, že stačí vytvoriť nejaký obsah na sociálne siete, publikovať ho a ako mávnutím čarovného prútika sa na web začnú hrnúť stovky návštevníkov. Nuž, takto to, bohužiaľ, nefunguje. Hovorí sa, že pokiaľ do propagácie vášho podnikania neinvestujete peniaze, v skutočnosti nemáte podnikanie. A bez finančnej investície na sociálnych sieťach veru veľa vody nenamútite.
Avšak, pozor!
Investovať treba rozumne. Základom toho, aby vaša propagácia splnila účel, je optimálne cielenie reklamy. Pokiaľ sa v nastavovaní reklám na Facebooku, Instagrame či LinkedIne veľmi nevyznáte, určite nie je žiadna hanba nechať ho na profesionálov. Môžete si tak ušetriť stovky či tisícky eur, ktoré by ste pri nesprávnom nastavení cielenia reklám takpovediac „spláchli do záchoda“. Pokiaľ je propagácia správne nastavená, z jedného investovaného eura viete zarobiť 2, 5, či dokonca 10 eur.
Vytvoríte si tak akýsi stroj na peniaze, ktorý stačí už len mierne upravovať a vylepšovať na základe najnovších trendov.
2. Prispôsobte svoj web
Z platenej reklamy na sociálnych sieťach dostanete ľudí na váš web. Tam im musíte poskytnúť niečo, čo ich osloví. Pokiaľ bude reklama v rámci Facebooku, Instastories alebo vášho „feedu“ smerovať na obyčajnú stránku konkrétneho produktu, niektorí ľudia si ho možno kúpia. Avšak, percento nakupujúcich zákazníkov je obvykle nízke.
Konverzný landing page
Oveľa efektívnejšou metódou je posielať návštevníkov zo sociálnych sietí na pekný landing page. Ten si viete vytvoriť napríklad prostredníctvom nástroja IONOS website builder. Stránku, ktorá vyráža dych, si v ňom vytvoríte úplne sami, rýchlo a lacno. Nemusíte riešiť žiadnych programátorov či grafikov.
Na landing page vhodnými textmi motivujte návštevníkov a vysvetlite im, prečo je váš produkt výnimočný. Vzdelajte ich, ukážte im zaujímavé štatistiky, pekné fotky či videá. Tým si s nimi vybudujete istý vzťah a navnadíte ich na kúpu. Miera konverzie tak bude vyššia.
3. Reklama predáva klik, nie produkt
Pokiaľ chcete, aby na vašu reklamu na sociálnych sieťach kliklo čo najviac ľudí, nesnažte sa ňou hneď predávať vaše produkty alebo služby. To súvisí aj s predchádzajúcim bodom. Úlohou vašej reklamy nie je okamžite predať produkt, ale predať klik na váš web. Jednoducho, čo najviac ľudí z Facebooku, Instagramu či LinkedInu sa snažte dostať na vašu landing page, ktorá ich svojím zaujímavým obsahom prekonvertuje na zákazníkov.
Ako na to?
Upútajte pozornosť! Sociálne siete sú dnes doslova prepchaté reklamami, tá vaša preto musí vyčnievať z radu. Pokiaľ zapadne do davu, nikdy z vášho rozpočtu nevyťažíte maximum konverzií. Jednoduchým spôsobom, ako vašu reklamu odlíšiť od konkurencie, je používanie jednoduchých psychologických taktík.
V texte reklamy používajte zaujímavé čísla a štatistiky. Hovorte tajomstvá a overené triky, ktoré ľudia inde nenájdu. Atraktívny titulok reklamy by mohol vyzerať napríklad takto: „Využívate svoje reklamy naplno? Tieto 4 tajné triky marketérov vám pomôžu získať až o 50 % viac zákazníkov!“ Samozrejme, používajte len tvrdenia, ktoré sú pravdivé a stojíte si za nimi. Nesnažte sa robiť klamlivé titulky. Tie vám viac uškodia ako pomôžu.
S textovým obsahom príspevkov to nepreháňajte. Myslite na to, že cieľom je čo najrýchlejšie dostať ľudí na váš web.
4. Využívate správne sociálne siete?
Hoci jednotlivé sociálne siete sú si v určitých oblastiach podobné, v mnohých veciach sa odlišujú. Základom je nájsť optimálnu sieť pre propagovanie jednotlivých druhov obsahu.
- Facebook pokrýva najširšie spektrum ľudí. Nájdete tu používateľov, ktorí sa prídu zasmiať na vtipných MEME, hľadať v rôznych skupinách riešenia na svoje problémy, prípadne si pozrieť novinky zo života svojich kamarátov. Facebook je vhodný na propagovanie kvalitného obsahu, služieb a praktickejšie zameraných produktov.
- Instagram sa orientuje predovšetkým na obrázky a videá. Vhodný je preto na propagovanie produktov a služieb, ktoré sú „sexi“. Na marketingové účely ho využívajú napríklad fitness tréneri, reštaurácie, hotely a obchody predávajúce módu, štýlové doplnky do domácnosti a podobne.
- LinkedIn je sieť plná profesionálov zo všetkých odvetví. Hodí sa na propagovanie vysokokvalitného obsahu, prípadne náborových kampaní na nových zamestnancov či spolupracovníkov.
Tak nečakajte a vyťažte zo sociálnych sietí čo najviac aj vy!