
Spočiatku hashtagy vyzerali skôr ako trend mileniánov, no dnes ich používa celý svet. Známa mriežka sa stala akousi nutnosťou, ktorú používame denne. Pomocou nej vieme vyhľadať témy, ktoré nás zaujímajú a taktiež priniesť organickú návštevnosť na náš Instagram, či web.
Ak váš príspevok nemá hashtagy, skoro akoby ani neexistoval. Správnou voľbou hashtagov si viete pekne zvýšiť dosahy na vašich príspevkoch. Hashtag je teda kľúčové slovo, na začiatku označené symbolom mriežky. Využívame ho pri fotografiách, videách, článkoch a rôznych iných typoch obsahu. Napísať ho viete veľmi jednoducho: v prípade Windowsu kombináciou AltGr (pravý Alt) + X a v prípade iOSu kombináciou Alt (ľavý Alt) + 3. Za symbol už môžete písať kľúčové slovo ideálne bez diakritiky.
Hashtagy by ste rozhodne pri vašich príspevkoch mali používať a vďaka nim získavať nových followerov, ktorých zaujíma podobný obsah. To aké hashtagy zvolíte by samozrejme malo vystihovať vašu fotografiu. Či už ste značka alebo tvorca, mali by ste voliť hashtagy na základe množstva označenia. To znamená, že ak máte napríklad 3000 sledujúcich, mali by ste voliť kľúčové slová s označením do takých 20K. Je to z toho dôvodu, že ak použijete hashtag, ktorý má 100k označení, vaša fotka sa tam môže jedoducho stratiť. Instagram totiž tlačí populárne fotky s veľa srdiečkami vyššie. Keď už sa dostanete na vyšší počet, opäť môžete voliť iné hashtagy. Samozrejme je dobré k nim zaradiť aj nejaké tie populárne.
Taktiež to netreba s množstvom # prehnať, stačí vybrať tie správne a pridať ich približne 15-20. Aby sme vám výber tých správnych hashtgov zjednodušili, rozdelíme ich na také 3 hlavné kategórie.
VŠEOBECNÉ
Pri každom príspevku je dobré použiť nejaké tagy, ktoré sa týkajú všeobecnej témy. Napríklad ke´d pridáte fotku rannej kávy, vaše kľúčové slová budú niečo ako #morning #morningcoffee #ranko #dobrerano #dobrakavanikdyniejezla a podobne. Sú to označenia, na ktoré keď užívatelia kliknú nájdu veľa podobných príspevkov. V tomto prípade sa môžete odlíšiť kvalitnou a peknou fotkou, aby ste medzi ostatnými „vyčnievali“.
KONKRÉTNE
Váš osobný hashtag pod, ktorým užívatelia nájdu vašu značku/ produkt/ profil. Navyše vás pod vašim tagom môžu označovať vaši sledovatelia a tak vám tvoriť content, ktorý následne budete zdieľať na svojom profile. Môže to byť názov vašej značky, alebo niečo čo vás vystihuje. Vašich sledujúcich môžete vyzvať aby vás označovali a tak sa dostať do povedomia aj ostatným užívateľom.
TÉMATICKÉ
Ku konkrétnemu postu alebo udalosti. Ako napríklad #mondaymoring #mondaymood #mondaycoffee #mondayoutfit a tak ďalej. Viete si tak vyskladať 15-20 tagov, ktoré budú presne vystihovať váš príspevok.
Pokojne môžete využívať aj slovenské #, ale odporúčame ich pridávať bez interpunkčných znamienok. Môžete ich miešať samozrejme aj s anglickými, pretože pokiaľ idete vyhľadať niečo čo vás zaujíma zadáte to skôr anglicky. Ako napríklad #hairstyle. Viete, že vám to nájde viac príspevok ako keby ste zadali #účesy. S hastgami sa vám ale rozhodne opaltí pracovať.