
Popis profilu, teda BIO je veľmi dôležitou súčasťou vášho Instagram profilu. Je to prvá vec, ktorú užívateľ vidí keď klikne na váš profil, preto je dobré sa s tým trošku vyhrať. Súčasťou je profilová fotografia, názov, užívateľské meno, bio/popis a webová stránka. Samotné bio by malo mať do 150 znakov, ale máte viacero možností ako to môžete využiť. Hlavné je zaujať a povedať to podstatné.
Najlepšie je vystavať BIO tak, aby zodpovedalo tomu čo chcete ponúkať. Mali by ste vedieť aký bude váš zámer aby ste využili silu marketingu na Instagrame správne. Môže ísť len o doplnok a budovanie mienky vašej firmy, predaj rôznych produktov alebo služieb, či profil zameraný na zabávanie fanúšikov. To čo ponúknete už je na vás, no dôležité je vo vašom zameraní dobre vyskladať váš profil, pričom si treba zachovať identitu značky.
Prostredníctvom BIA jednoducho predstavíte čím sa vaša firma zaoberá. Najlepšie keď vychádzate so svojej stratégie a používate rovnakú, respektíve podobnú komunikáciu ako na iných platformách. Na Instagrame je publikum síce mladšie ako napríklad na facebooku, ale tomu sa dá vaša komunikácia prispôsobiť. Dôležité je aby ste udržali rovnaký tón komunikácie. Sústredíte sa hlavne na emócie, ktoré chcete vyvolať v užívateľovi, ktorý váš profil alebo fotografiu uvidí. Nie nadarmo sa hovorí, že v jednoduchosti je krása a preto treba písať krátke a výstižné texty. Pokiaľ sa zaoberáte rôznymi aj hlbšími témami, viete dĺžku popisov prispôsobiť. Pri písaní BIA si skúste predstaviť, že ste váš užívateľ. Predstavte si jeho sny, očakávania, ciele a hodnoty. Tak budete vedieť čo ho môže práve na vašom profile zaujať a prečo. V dnešných dňoch je veľmi dobré reagovať pohotovostne aj na to, čo sa aktuálne v spoločnosti deje, s čím sa užívateľ môže následne stotožniť.
V súvislosti s tým viete BIO meniť aj podľa potreby vašej firmy. Napríklad keď máte predstaviť nejaké novinky, prebiehajúce kampane, či súťaže. Udržujte sledujúcich v napätí. K súťaži môže fanúšikov navigovať napríklad aktuálny odkaz v BIU. Jeho úprava je jednoduchá a tak si ho môžete meniť podľa potreby a toho, ako na to fanúšikovia reagujú. BIO viete oživiť aj vďaka emoji, ktoré vám vedia pekne predeliť text a vyjadriť emóciu, ktorú prostredníctvom toho chcete podať. Nemusíte sa držať len smajlíkov, upozorniť viete aj pomocou šípok, značiek alebo iných symbolov. Pomocou medzier a písmen si viete dokonca vytvoriť obrázok, ak to bude k vášmu profilu vhodné.
Netreba zabúdať na call-to-action, vo vašom BIU na Instagrame. Môže ísť o odkaz na webovú stránku, internetový obchod, či konkrétny produkt vo vašich príspevkoch. Treba využiť to, že v BIU máte umožnené (ako na jednom z mála miest na Instagrame) umiestniť klikací odkaz, preto je dôležité s ním pracovať. Hashtagy sú ďalšou možnosťou ako priamo v BIU zaujať. Ak máte náhodou vytvorený osobný tag priamo určený k vašej značke, komunite, službe, produktu treba ho rozhodne umiestniť do BIA. Užívatelia vedia následne tag použiť a označiť vás tak vo svojich príspevkoch, ktoré viete následne na svojom profile použiť. Pomáhate tak budovať komunitu a povedomie o vašej firme.