AKO VYTVORIŤ SÚŤAŽ NA INSTAGRAM?

Instagramové súťaže sú akýsi novodobý trend, ktorý môže robiť skutočne každý. Je síce pravdou, že followeri a srdiečka nie sú predaje, ale algoritmy na vašom Instagrame vám vedia priniesť potenciálnych zákazníkov a návštevnosť vašej stránky.  

Na mnohých profiloch môžete vidieť súťaže o rôzne ceny a výhre sa medze nekladú, no veľakrát narazíte na súťaž ktorá je proti podmienkam Instagramovej komunity. Ako pri každej súťaži či hre, aj tu treba dodržiavať určité pravidlá.

Taká súťaž vám vie pekne zdvihnúť algoritmy na profile, čím sa stanete pre Instagram príťažlivejší a za odmenu bude vaše príspevky ukazovať viacerým používateľom. To koľko a či vôbec sa vám a vašej firme do toho oplatí ísť, je už na vás. Znie to možno trošku komplikovane ale v skutočnosti je to úplne jednoduché.

Stanovte pravidlá

Ako sme spomínali vyššie, bez pravidiel to jednoducho nepôjde. Ideálne je pravidlá a podmienky spísať a aspoň počas trvania súťaže si ich pridať na svoj web. Ak nemáte web a nechcete mať príliš dlhý text pod súťažnou fotkou, vložte pravidlá ako prvý komentár a pripnite ho navrch. V pravidlách nezabudnite spomenúť, že Instagram nie je partner vašej súťaže, nakoľko je to v jeho podmienkach uvedené.

Všetky podrobnosti si vopred naplánujte. Pripravte si znenie pravidiel a podmienok, ktoré užívatelia musia splniť. Platí, že čím kratšie a jednoduchšie, tým lepšie. Máte oveľa väčšiu pravdepodobnosť, že si sledujúci podmienky prečíta. Nezabudnite samozrejme uviesť odkedy - dokedy súťaž trvá a kde presne vyhlásite výhercu, poprípade výhercov. Keď budete žrebovať víťaza urobte to cez jeden z online žrebovacích Instagram nástrojov, čo vám zaručí dôveryhodnosť značky.

Propagujte svoju súťaž aj na iných sociálnych sieťach a po určení cieľovej skupiny, príspevok sponzorujte. Získate tak užívateľov, ktorých chcete a tí to zas dostanú medzi ostatných, pomocou komentárov. Najlepšie je to urobiť v deň vyhlásenia súťaže alebo nasledovný.

Aký je zámer súťaže?

Mali by ste vedieť čo chcete danou súťažou získať, na základe čoho sa rozhodnete aký druh zvoliť. Viac sledujúcich? Zvýšenie povedomia o vašom produkte? Získanie obsahu?

Jednou z najviac využívaných a asi aj najlepších stratégií je: Follow na profil + komentár. Svoju základňu fanúšikov si tak zvýšite počtom followerov a ak vyzvete aby zapojení označili v komentári kamaráta/kamarátku, prirodzene a efektívne organicky zvýšite dosah súťaže. Súťažiaci sa tak vedia jednoducho zapojiť a pritom vtiahnuť do súťaže mnoho ďalších užívateľov.

Medzi ďalší, síce nie až tak obľúbený typ patrí: Doplň text. Väčšinou v tomto prípade hovoríme o vtipnom doplnení textu, za určitú výhru. Výhercu v tomto prípade nemusíte losovať, jednoducho vyhrá komentár s najvyšším počtom likov. Užívatelia sa v tomto prípade zabavia a taktiež vám dokážu organicky priniesť dosah príspevku.

Zvýšte povedomie o značke

V tomto prípade nejde ani tak o zvyšovanie počtu sledujúcich, ako o zvýšenie počtu návštev na vašom webe. Súťaž by mala byť postavená na tom, aby užívateľ odpovedal na určitú otázku, ktorej odpoveď sa skrýva práve na vašej stránke. Môže to byť napríklad vo vašom poslednom blogu. Z tých, ktorí napísali správnu odpoveď následne vylosujete výhercu napríklad v stories.

Rafinovaným spôsobom ako vytvoriť content na váš Instagram, je vytvoriť súťaž ktorej podmienkou bude fotka s produktom. Môže sa jednať o najkreatívnejšiu fotku, alebo ako si užívate leto/zimu, jednoducho čokoľvek čo sa spája s vašim produktom. Okrem zvýšenia návštevnosti, viete fotografie následne použiť na svojom instagrame.

Nech už zvolíte ktorýkoľvek spôsob, nezabudnite si výsledky zmerať. Zapíšte si počet sledujúcich pred a po. Počet likov, komentárov a návštevnosť stránky. Následne tak budete vedieť, ktorá zo súťaží sa vám oplatí robiť najviac.