
Každý, kto vám radí aby ste začali písať blog, vám radí dobre. My vám vysvetlíme prečo. Nový obsah na webe napríklad vo forme článku na blogu je ako vklad na sporiaci účet. Keď pridáte jeden poviete si: “To je zbytočnosť, to nič neprinesie. ” Ak však budete pridávať pravidelne, úroky začnú naskakovať a vaša investícia sa začne vracať. A to dlhodobo!
Dôvodov prečo začať je mnoho, ale začnime pekne poporiadku. Kvalitný a originálny obsah vám prinesie organickú návštevnosť. Čo to ale presne znamená v praxi?
Organická návštevnosť = potenciálny zákazníci, ktorí navštívia váš web bez toho, aby ste míňali z rozpočtu na platené kampane.
Pokiaľ máte firemný web alebo e-shop, a snažíte sa získať nových návštevníkov máte viacero možností, ako na to:
1. Organická návštevnosť
Návštevníci, ktorí vyhľadali na Googli kľúčové slovo napríklad (digitálna agentúra Bratislava), Google im ponúkol výsledky vyhľadávania tzv. SERP a oni si vybrali z výsledkov práve vašu stránku, pričom vás to nič nestálo.
2. Platená PPC návštevnosť
Návštevníci, ktorí si taktiež vyhľadali kľúčové slovo, vybrali si z výsledkov SERPu ale klikli na sponzorovaný odkaz, za ktorý ste zaplatili. Preto PPC (pay per click).
3. Refferal návštevnosť
Návštevníci, ktorí sa na váš web dostali z odkazu na inom webe, alebo sociálnych sietí. Napríklad ak by ste hľadali nového účtovníka a cez portál topuctovnici.sk by ste sa dostali na firmu veloxsro.sk, ktorá by vo svojom Google analytics videla ako zdroj návštevnosti refferal. Odkazy sa dajú získať rôznymi spôsobmi (zadarmo, nakúpené).
Bod 1. a 3. sú zdroje, ktoré vám budú prinášať úžitok dlhodobo bez nutnosti ďalšej investície. Ak napíšete dobrý článok, hodnotný pre Google a návštevníkov. Bude sa zobrazovať na dobrých pozíciách dlhodobo.
Ako sa vám investícia do blogu vráti?
Jednoducho tak, že budete potrebovať menej financií na PPC kampane. Ak si zoberieme príklad, že za 1000 návštev na Google vyhľadávaní zaplatíte 100€, tak vás návšteva stojí 10€. Pokiaľ však budete mať na webe obsah, ktorý pritiahne 1000 návštev tak ste ušetrili 100€, ktoré viete investovať do iných aktivít. Tak teraz už vieme ako s blogom ušetriť na reklamnom rozpočte ak budete váš blog robiť autenticky, pomôže vám definovať vašu značku/brand a v neposlednom rade to návštevníkom napovie, že to vo vašej firme žije.
Ako vedieť čo písať?
Ideálne by bolo vybrať tému na základe analýzy kľúčových slov, ak ju však nemáte stačí sa chvíľu zamyslieť a určite vás napadne čo sa klienti/zákazníci najčastejšie pýtajú. (Z čoho je to vyrobené? Ako to funguje? Môžem to použiť tak či onak? Naozaj to funguje?)
Artexe tip:
Nezaškodí pozrieť sa aj na obsah konkurencie na prvej strane, aby ste si urobili obraz, čomu sa v online venujú oni. Zaručene zistíte, že vy to robíte lepšie len to nikomu nehovoríte.
Prečo text? Nie je lepšie video alebo podcast?
Aby na Váš web návštevníci prišli musíte mať na webe text, ktorý Google vyhodnotí ako relevantný. To že návštevník v konečnom dôsledku často informácie filtruje, alebo si radšej pozrie video je druhá vec. Ak robíte videá alebo podcasty, môžete ich obsah prepísať do textovej podoby a máte o text postarané.
Na čo nezabudnúť?
Ak sa už do blogovania pustíte, je fajn vložiť do článku zopár odkazov na zdroje alebo na iné články, prípadne podstránky z vášho webu tzv. Interné prelinkovanie.
Originálne fotografie tiež nie sú na zahodenie! Pri ich nahrávaní nezabudnite zmeniť ich pomenovanie tak, aby názov fotografie popisoval čo sa na nej nachádza. Pomôže vám to pri výsledkoch vo vyhľadávaní obrázkov.
Ak však nie ste zrovna copywriter alebo vás písanie až tak „neberie“, radi vám s vašim blogom pomôžeme a nasmerujeme Vaše online aktivity správnym smerom. :)