Aj negatívna reklama je pozitívna reklama, ktorá vás posúva

Počas minulého týždňa médiami preletela zaujímavá správa, ktorá hovorila o tom, že marketing sa dostal už aj do Bieleho domu. Americká značka Goya začala podporovať súčasného amerického prezidenta Donalda Trumpa. 

Paradoxom však je, že značku Goya vlastnia Hispánci a veľká časť ich produktov pochádza práve z Mexika, Južnej Ameriky a aj Karibiku. Pre niektorých je táto spolupráca medzi prezidentom a značkou Goya úplne bizarná, pretože práve Donald Trump presadzuje myšlienku o vybudovaní múru medzi spomínanými krajinami a USA.

Robert Unanue zo spoločnosti Goya sa k celej spolupráci vyjadril, že k americkému prezidentovi prechováva pozitívne emócie. Trump mu podľa jeho slov pripomína starých rodičov, ktorí stáli za vznikom značky Goya.

Krátko po tom, ako sa táto novinka dostala na verejnosť sa k nej začali vyjadrovať viaceré značky, ktoré otvorene poukazovali na skutočnosť, že Trump nemá v láske migrantov a ľudí s latinskoamerickým pôvodom. K celej veci sa začali vyjadrovať aj známe osobnosti, ktoré pre túto spoluprácu nemali pochopenie. Viacerí značku vyzvali, aby celú spoluprácu bojkotovala.

Prezident Donald Trump si však z toho ťažkú hlavu nerobí. Na svojom Twitteri a Instagrame uverejnil fotografiu, kde má pred sebou niekoľko produktov značky Goya Foods a neskrýva svoje nadšenie. Oba palce hore - to veru nie je zlé. No nie?


Zdroj: Instagram / Donald Trump

K fotografii neuviedol žiaden text, netreba však hádať prečo. Trumpov príspevok dostal veľké množstvo negatívnej kritiky. Americkému prezidentovi to však nestačilo a pristúpil k ďalšiemu kroku, ktorý ľudí opäť pobúril. V ďalšom svojom príspevku na Twitteri dal Goya Food pozitívne hodnotenie. Príspevok značke venovala aj Ivanka Trumpová, ktorá prejavila nadšenie z tejto značky. 


Zdroj: Instagram / Ivanka Trump

Vo svojom príspevku v angličtine a v španielčine uviedla, že ak je to Goya, musí to byť dobré. Viacerí označujú konanie Ivanky za zneužívanie jej postavenia, nakoľko zneužila svoju verejnú funkciu na propagáciu výrobkov alebo na podporu osobných obchodných záujmov.

Marketingoví odborníci z celého sveta spoločne s médiami upozorňujú na to, že je možné, že sa porušila etiketa a korektnosť samotnej propagácie produktov prezidentom Donaldom Trumpom a jeho ďalších rodinných členov.

Celá táto kauza rozdelila fanúšikov a hejterov Donalda Trumpa opäť na dve skupiny. Jedna skupina Donalda Trumpa kritizuje za propagáciu, druhá však jeho postoj a pozitívne kroky k tejto značke uznáva.

Vzniknutú situáciu pozorne sledujú aj ďalší kandidáti na prezidenta USA, ktorím neunikla absurdnosť Trampových vyjadrení. Celá táto situácia je absurdná a ešte dlho sa o nej bude v Amerike diskutovať.