
Túto správu potvrdila globálna licenčná zmluva, ktorá by mala posilniť spoluprácu pri zavádzaní nových funkcií.
Na začiatku si však uveďme pár informácii o Universal Music Group a Spotify.
Spoločnosť Spotify vznikla v roku 2008 a v súčastnosti pôsobí na 92 trhoch. Na svete je Spotify veľmi obľúbený. Svojim užívateľom ponúka viac ako 50 miliónov nahrávok a vyše 1 milióna podcastov, ktoré sú pre používateľov úplne zdarma. Existuje však aj platená verzia Spotify Premium. V Spotify Premium majú užívatelia prístup k funkciám, ktoré slúžia napríklad pre úpravu hudby, prostredníctvom nej môžu tiež zlepšiť kvalitu zvuku. Táto prémiová služba vám ponúka veľký benefit a to ten, že počas počúvania hudby vás nebudú otravovať reklamy. Na záver o spoločnosti môžeme uviesť informáciu, že Spotify malo ku koncu marca 2020 viac ako 286 miliónov používateľov. Menšia polovica týchto užívateľov je predplatiteľom služby Spotify Premium.
Spoločnosť Universal Music Group patrí medzi najväčšiu americkú hudobnú korporáciu. Okrem toho je o spoločnosti známe, že patrí do skupiny parížskeho mediálneho konglomerátu Vivendi, ktorá je svetovou jednotkou v oblasti hudobnej zábavy. Spoločnosť má celý rad podnikov, ktoré sa prioritne zaoberajú nahrávaním hudby, jej vydávaním a predajom. Zaujímavosťou je, že Universal Music Group vlastní distribučnú spoločnosť Universal Music Publishing Group, ktorá sa radí medzi druhú najväčšiu hudobnú distribučnú spoločnosť na svete. S Universal Music Group spolupracuje napríklad Drake, The Weeknd, Lady Gaga, Billie Eilish, Ariana Grande, Post Malone... Spoločnosť sa môže pýšiť spoluprácou aj so skupinou Queen a The Beatles.
Niekto to možno očakával, niekto o tom pochyboval. Streamingová služba Spotify spoločne so spoločnosťou Universal Music Group, ktorá je v oblasti hudby na poprednom mieste uzatvorila viacročnú globálnu licenčnú zmluvu.
Zmluva má posilniť spoluprácu týchto dvoch spoločností pri zavádzaní nových funkcií, ktoré plánujú v blízkom čase.
Generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Spotify Daniel Ek k celej situácii uviedol, že od prvých experimentov s nástrojom Marquee, po testovaní nových skúseností, ako napríklad s aplikáciou Canvas, je pre nich Universal Music Group dôležitým partnerom a pomáha im pri vývoji marketingových nástrojov. Ich vzájomnou spoluprácou sa posilnila ich spoločná vízia - pomáhať umelcom vo všetkých smeroch a vo všetkých štádiách ich kariéry.
Generálny riaditeľ a predseda spoločenstva spoločnosti Universal Music Group doplnil Daniela Eka o tieto slová: "Na základe tejto zmluvy budú naša spoločnosť a Spotify prepojené viac ako kedykoľvek predtým a budeme sa spoločne usilovať o to, aby celý hudobný ekosystém prosperoval a oslovil nové publikum na celom svete." Vzhľadom na ich spoločnú spoluprácu predpokladá a verí, že ich tímy budú schopné urýchliť svoje úsilie pri vývoji iniciatív, ktoré sú zamerané predovšetkým na umelcov vrátane strategických marketingových kampaní.
Ako sa táto spolupráca bude vyvíjať ďalej - nechajme sa prekvapiť.