Toto sú najčastejšie chyby reklamy na Facebooku

Reklamy na Facebooku patria medzi skvelú propagačnú možnosť. Môžu vám priniesť množstvo výhod, pokiaľ ide o zvýšenie povedomia o vašej značke a zvýšenie predaja. Nie všetky reklamy na Facebooku majú rovnaký efekt, pretože sa od seba líšia, boli vytvorené odlišne. Nikdy sa nemôžete spoliehať na to, že keď vaša reklama bola raz úspešná – bude úspešná vždy.  


Svoj rozpočet na reklamu môžete veľmi rýchlo vyčerpať bez toho, aby ste dosiahli to, čo ste od reklamy očakávali.

Reklamy na Facebooku si vyžadujú vynikajúce vizuálne prvky, ktoré publikum zaujmú na prvý pohľad.

Aby vaše reklamy na Facebooku boli úspešné, musíte sa vyvarovať týmto chybám:

1. Čas zobrazovania reklám

Tento bod je veľmi dôležitý. Vaše reklamy by ste nemali mať spustené celý deň a celú noc. Ak si nestanovíte časový limit, ako často sa majú vaše reklamy zobrazovať – riskujete, že vaše cieľové publikum nebude vaša reklama zaujímať. V The Drum urobili výskum, prostredníctvom ktorého zistili, že používateľom sa môže vaša reklama znechutiť do troch dní od jej spustenia. Spôsob, ako tomu zabrániť je nastavenie vlastného plánu pre vašu reklamnú kampaň na Faceboku. Umožní vám to zobrazovať reklamy iba počas dní alebo v časoch, ktoré sú pre vás a vaše cieľové publikum kľúčové.

Ak oslovíte svojich zákazníkov v čase, keď je najväčšia pravdepodobnosť ich nákupu, minimalizujete riziko, že sa im vaša reklama znechutí – získate oveľa lepšie reakcie na svoju reklamu, kampane.

2. Nerelevantné vstupné stránky

Zamysleli ste sa niekedy poriadne nad tým, čo všetko je potrebné spraviť, aby bola vaša reklama naozaj úspešná a priniesla vám to, čo od nej očakávate? Pútavosť reklamy však nie je všetko. Aby bola vaša reklama naozaj dobrá, musíte zvážiť, kam sa používateľ po kliknutí na reklamu dostane. Pri väčšine reklám sa dostanete na vstupnú stránku. Často sa však stáva, že niektorí obchodníci propagujú konkrétny produkt.

Ak používateľ klikol na vašu reklamu kvôli tomu, čo mu zobrazovala, nemôžete ho presmerovať na stránku, ktorá s reklamou nemá nič spoločné. Potencionálny zákazník vám odíde a váš marketingový rozpočet hneď klesne.

Dajte si pozor na to, aby vaša reklama bola totožná so stránkou, na ktorú používateľa presmerujete. Ak sa toho budete držať, vaša reklama na Facebooku bude hneď výkonnejšia.

Marketing na Facebooku môže byť veľmi prínosným pre vaše marketingové ciele, najmä vďaka veľkému množstvu funkcií, ako je napríklad reklama vo vyhľadávačoch.  

Optimalizáciou svojich kampaní na Facebooku budete mať istotu, že vaše reklamy nepresiahnu váš rozpočet a prinesú vám konkrétne merateľné výsledky pre váš biznis.