
Počas uplynulých rokov Google sledoval situáciu okolo Pinterestu. Najskôr išlo o platformu s jednoduchými funkciami, kde sa ľudia mohli podeliť o svoje záujmy s ostatnými. Google však niekde urobil chybu. Dôsledne sa o túto platformu nezaujímal, pretože by zistil, aké výhody ponúka Pinterest svojim užívateľom.
V priebehu rokov sa však situácia ohľadom Pinterestu zmenila. Pinterest sa zmenil na vyhľadávací nástroj, ktorý sa postupne začal zameriavať aj na elektronický obchod. Pinterest umožňuje svojim užívateľom zdarma vytvárať tematické kolekcie obrázkov či fotografií, ktoré nájdu online alebo ich nahrajú priamo zo svojho počítača. Hovoríme tu o službe, ktorá umožňuje online bookmarketing obrázkov. V jednoduchosti povedané - ide o záložkovanie obrázkov.
Musíme však zdôrazniť, že Pinterest sa s Google nemôžeme porovnávať, pretože Google má oveľa väčšiu strategickú pozíciu.
Spoločnosť Google sa v minulosti opakovane snažila prísť na trh s niečím podobným Pinterestu. Posledným pokusom Google v tejto oblasti je nová aplikácia, ktorá dostala názvom Keen.
Keen je webová a Androidová aplikácia. Prostredníctvom nej môžete jednoducho zdieľať to, čo vás zaujíma, môžete spravovať svoj obsah na webe. Aplikácia vám umožní spravovať obsah, ktorý vytvoríte, ktorý máte radi, umožní vám ho zdieľať so svojimi priateľmi. Prostredníctvom Keena môžete jednoducho nájsť nový obsah na základe toho, čo ste si uložili.
Nová aplikácia je veľmi podobná Pinterestu. Pomocou aplikácie môžete zbierať zbierky záujmov pre seba, pre iných ľudí. Účet si môžete nastaviť ako súkromný alebo verejný. Ak si v aplikácii nastavíte určitú tému, ktorá vás zaujíma – Google použije pokročilé vyhľadávacie algoritmy na nájdenie obsahu podobnému tomu, ktorý ste si pridali. Zvýrazní vám ďalšie veci, ktoré by ste si mohli zahrnúť do svojich záujmov.
Google chce týmto krokom prilákať viac používateľov. Je z toho evidentné, že Google nechce investovať do vývoja novej aplikácie a jednoducho pridal celý rad nástrojov, ktoré replikujú funkcie Pinterestu.