
Touto otázkou sa pred vypuknutím koronavírusu zaoberali len spoločnosti, ktoré boli zamerané predovšetkým na e-commerce. Túto otázku dnes rieši každá spoločnosť – netýka sa to len Slovenska, týka sa to celého sveta. V tomto článku si môžete prečítať, aké sú vaše možnosti na získavanie nových klientov v online prostredí. Sme si takmer istý, že niektorá z našich rád sa bude hodiť práve vám.
Dnes je potrebné viac ako hocikedy predtým - myslieť na efektivitu a finančnú náročnosť vašich marketingových aktivít.
Za kľúčové považujeme - osloviť ľudí, ktorým váš produkt /služba vyrieši už existujúci problém a teda aktívne hľadajú riešenie v online priestore.
Identifikovali sme nasledovné miesta a jednotlivé aktivity ktoré, vám pomôžu ich osloviť.
V prvom rade odporúčame spraviť kroky, ktoré vás posunú vpred organicky - bez platenia reklamy.
Toto sú vaše možnosti:
1. Google
Všetci sa zhodneme na tom, že prvé miesto, kam ľudia v dnešnej dobe chodia hľadať riešenie je Google. Aj vy to dobre poznáte. Zadáte dotaz do vyhľadávača a hľadáte vo výsledkoch. Zo štatistík vyplýva, že 31% preklikov patrí 1. pozícii vo výsledkoch vyhľadávania. Až 75% všetkých preklikov zaberú prvé 3 miesta. Pýtate sa , čo môžete urobiť, aby ste sa tam dostali?
2. Správne kľúčové slová
Ďalším spôsobom, ako efektívne prilákať nových klientov je originálny obsah s pridanou hodnotou. Tvorbu nového, prínosného obsahu zameraného tematicky vášmu podnikaniu totiž Google berie do úvahy pri zobrazovaní výsledkov vo vyhľadávaní. Ak hľadá užívateľ riešenie a vy mu vo vašom blogovom článku alebo podstránke dáte riešenie, zvyšujete šancu, že riešenie kúpi práve od vás. Viac o tvorbe originálne textu pre vás spísala naša Dominika tu.
3. Správne on page SEO atribúty
Meta title a Meta description – je nadpis a popis, ktorý sa zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania pri vašej konkrétnej url.
Alt popisy obrázok - text (alternatívny popis obrázku), ktorý sa zobrazí pri nemožnosti načítať samotný obrázok. Táto situácia môže nastať pri zlom internetovom pripojení alebo chybe v načítaní zo strany serveru (hostingu). Je potrebné vyplniť alt text podľa toho, čo je na fotke reálne vidieť.
4. Zaregistrovať/upraviť aktualizovať Google moja firma (My Business)
Nie, nehovoríme o Google+ účte, ktorý bol neúspešným pokusom Google o vlastnú sociálnu sieť. Hovoríme o Google My Business učte, ktorý sa zobrazuje pri vyhľadávaní vašej spoločnosti na Google. Správne vyplnený a aktuálny profil zvyšuje vašu šancu na získanie nových klientov priamo z vyhľadávania. Google My Business ponúka vytváranie ponúk, zverejňovanie aktualít, vďaka čomu viete priamo vo výsledkoch vyhľadávania ponúknuť užívateľovi informáciu, že máte napríklad akčnú ponuku, prípadne že ste otvorený aj cez víkend a pod.
5. Vyhľadanie cez Google obrázky
Z vlastných skúseností vieme, že pri veľa typoch produktov a dokonca aj služieb - vyhľadávajú užívatelia na Google prostredníctvom vyhľadávania obrázkov. Považujeme preto za podstatné obrázky pomenovať podľa toho, čo sa na nich reálne nachádza. Napríklad: hľadám napr. detský bicykel. Značku ani model ešte nemám vybratú. Do vyhľadávača v obrázkoch zadám detský bicykel.
Ak máte ako obchod s bicyklami v ponuke detský bicykel, ale jeho fotku máte pomenovanú 2345.jpg - tak je nepravdepodobné, že sa vo výsledkoch vyhľadávania zobrazíte. Ak by ste váš obrázok pri produkte nazvali detsky-bicykel-značka-model.jpg - zvyšujete tým šancu, že práve váš obrázok sa vo vyhľadávaní zobrazí.
V druhom rade využite efektívne platené možnosti
6. Google Adwords
Pokiaľ ste vyčerpali možnosti neplatených aktivít alebo podnikáte vo vysoko konkurenčnom odvetví - zrejme sa v dnešnej dobe neobídete bez PPC reklamy primárne na Google. Bavíme sa o sponzorovaných výsledkoch vyhľadávania, vďaka ktorým sa dostanete na prvé pozície vo výsledkoch aj bez iných aktivít. Takáto aktivita vás bude niečo stáť, keďže cena sa odvíja od dopytu po kľúčových slovách a množstve inzerentov. S reklamou na Google je potrebné pracovať uvážene, neodporúčame si nastavovať reklamy vo vlastnej réžii. Často k nám prídu klienti s tým, že ich to stálo veľa financií bez želaného efektu.
7. Google Ads Bannerová reklama / remarketing
Ďalším spôsobom, ako prilákať zákazníkov na váš web, aby nakúpili, objednali si službu je využiť bannerovú reklamu, ktorá v kombinácii s remarketingom dokáže priniesť stále zaujímavé výsledky.
S remarketingom ste sa už určite stretli. Niektorí ho považujú za mágiu, dokonca za osud :D. Podstatou remarketingu je forma kampane, ktorá sa zobrazuje užívateľom, ktorý už na vašej stránke boli, ale konverziu nedokončili. Môže sa vám stať, že po tom, ako ste na internete hľadali novú práčku, tak sa vám všade zobrazuje reklama na práčky. To však nie je náhoda. Nie je to ani mágia. Je to obyčajný remarketing.
8. Sociálne siete
Nie vždy majú ľudia na komunikáciu na sociálnych sieťach čas a energiu. Práve komunikácia na sociálnych sieťach je skvelým spôsobom, ako môžete svoju značku posunúť ďalej. Nebude vás to stať skoro nič. Zaberie vám to trocha času a kreativity. Pozrime sa spoločne na to, čo viete na sociálnych sieťach robiť, aby ste zvýšili svoje predaje:
Komunikácia s už existujúcimi zákazníkmi je kľúčová. Spokojný zákazník vie vaše produkty odporučiť ďalej. Jednoduchým spôsobom je zdieľanie na sociálnej sieti.
Základom úspešnej komunikácie je autentickosť a zapamätateľnosť. Dôležité je reagovať na aktuálne dianie a situáciu. Okrem týchto ,,klasických‘‘ aktivít netreba zabudnúť ani na Facebookové skupiny.
Facebookové skupiny
Zapojte sa do komunity, ktorá rieši problémy spojené s vašimi produktami a vstúpte do komunikácie, prispievajte, komentujte, argumentujte. Je veľká šanca, že riešenie, produkt si zákazníci vyberú práve od vás.
Facebook súťaže
V posledných rokoch naberajú na popularite aj súťaže, ktoré vám dokážu násobne zvýšiť dosah medzi nových fanúšikov. Pri tvorbe súťaže dbajte na jej jednoduchosť, nevyplatí sa vyžadovať od súťažiacich veľa aktivity. Dôležitým prvkom je aj cena , ktorú môžu vyhrať.
Instagram funguje na rovnakom princípe ako Facebook. Aj tu môžete zadarmo publikovať svoj obsah. Ak sa zameriate na kvalitný a prepracovaný vizuál, budete pracovať s #hashtagmi – môžete si časom vybudovať lojálne publikum, ktorému viete ponúknu vaše služby/tovary.
Facebook / Instagram Stories
Mladší užívatelia a užívatelia Instagramu vedia, čo Instagram Stories sú. Instagram Stories sú krátke príbehy, ktoré sú viditeľné len 24 hodín od ich uverejnenia. V týchto príbehoch máte možnosť vytvárať napríklad ankety, odkazovať na konkrétne url adresy (táto funkcionalita je dostupná od istého počtu sledovateľov). Dôležité je, že stories majú stále lepšie dosahy ako klasické príspevky. Na ich uverejňovanie netreba zabúdať.
9. Video / audio obsah
Video obsah bol v kurze už nejaký ten rok, no v momentálnej situácii naberá ešte na väčších obrátkach.
Každý biznis je jedinečný a má jedinečných zákazníkov, ktorý navštevujú rôzne miesta v online priestore. Vyššie sme spomenuli tie najnavštevovanejšie - existuje ich však určite viac.
Je potrebné zamyslieť sa, aké miesta to sú a ako ich môžete využiť. Môžu byť špecifické a tým aj viac efektívne.
Ak ste sa dočítali až sem, veríme, že odchádzate o niečo informovanejší. Ak by ste mali na nás otázky, na ktoré ste tu odpoveď nenašli - radi vám ich pomôžeme zodpovedať. Stačí nám napísať.