Kríza zasiahla každého z nás. Všetci musíme vynakladať veľké úsilie na to, aby sme sa udržali. Musíme robiť všetko pre to, aby nás konkurencia neprevalcovala.
Pred nedávnom sme so Startitupom natočili podcast o tom, aká je naša predstava o tom, ako by mal poctivý marketing v dnešnej dobe vyzerať.
V rozhovore sme reagovali na viacero vecí, ktoré sa týkali koronavírusu a jeho dopadu na súčasný marketing. Riešili sme základné otázky, ako by sa mala firma chovať počas novej doby - doby koronavírusu. To, čo pred pár mesiacmi ešte nebolo v online priestore - dnes už je.
Veľký počet značiek a firiem muselo prejsť do online priestoru. Veľa firiem ešte aj v súčasných dňoch rozmýšľa nad tým, ako robiť reklamu, ktorá bude naozaj fungovať. Firmy chcú mať z reklamy dobrý pocit. Ľudia zakladajú a vylepšujú svoje webstránky, e-shopy. Ľudia sa snažia byť dohľadateľní na internete. Stojíme si za názorom, že pri e-shopoch je veľmi dôležitý konverzný pomer.
Vždy je potrebné svoj web optimalizovať tak, aby dosahoval čo najväčší konverzný pomer. Viac informácii o konverznom pomere a konverzii, prečo je dôležitá – nájdete na našom blogu v článku Konverzia a konverzný pomer.
Ak sa rozhodnete založiť si pre svoj biznis webovú stránku, alebo webovú stránku už máte – musíte na nej neustále pracovať. Veľa ľudí si myslí, že zakúpením webovej stránky všetko končí. Svojej webovej stránke sa musíte stále venovať. Musíte na nej neustále pracovať, optimalizovať ju – inak bude váš web vo vyhľadávačoch klesať a stagnovať.
Úspechom všetkého je však dobrá komunikácia, ktorá je v každej dobe veľmi dôležitá. Koronavírus prišiel nečakane, firmy sa presunuli do domáceho prostredia, zmenšili sa ich rozpočty, menšie prevádzky zažívali ťažké chvíle, na ktoré neboli pripravené. Kľúčovú úlohu zohráva komunikácia so zákazníkom a komunikácia k zákazníkovi. Každá firma by mala zvážiť, ako komunikuje so svojimi zákazníkmi. Firma môže komunikovať so svojimi zákazníkmi napríklad prostredníctvom blogu.
Čo s otázkou budovania značky? Ak má firma dostatok financií na reklamu – túto možnosť by mala jednoznačne využiť. Firma si bude prostredníctvom reklamy vybuduje dobré štartovacie pozície v momentálnom svete.
V ARTEXE sme toho názoru, že nie na každú firmu platí rovnaké riešenie. V jednej firme môže niečo zafungovať, druhej to môže uškodiť.
Viac zaujímavých informácií, ktoré vám môžu pomôcť - nájdete v našom rozhovore tu: