Nová aplikácia Facebooku je zameraná na zapojenie sa do živých udalostí

Experimentálny team Facebooku NPE vydal v poradí svoju ôsmu aplikáciu s novým sprievodným nástrojom pre živé vysielanie. Aplikácia dostala názov „miesto konania“.

Facebook uvádza, že napriek intenzívnemu súčasnému sledovaniu internetu - sú živé vysielania stále viac obľúbené a stávajú sa pre ľudí zážitkom zo samotného pozerania. Fanúšikovia Facebooku stále hľadajú lepšie spôsoby, ako oslovovať svojich fanúšikov a upozorňovať ich na svoje udalosti. Cieľom tejto aplikácie je poskytnúť používateľom interaktívny zážitok z druhej strany obrazovky.

Ako to funguje?

Facebook poskytne vybraným osobnostiam, ako napríklad novinárom, športovcom... vlastné miesto konania v aplikácii. Toto miesto bude slúžiť ako centrum, kde budú mať používatelia prístup k informáciám, myšlienkam a novým veciam daného človeka. Vybrané osobnosti budú tiež schopné vytvárať v rámci svojich prúdov udalostí aj momenty, ktoré budú zamerané na konkrétne udalosti. 

Fanúšikovia dostanú okamžite upozornenie, keď sa vytvorí nové miesto. Prostredníctvom týchto upozornení môžu fanúšikovia sledovať udalosť ako zvyčajne. Táto aplikácia nebude slúžiť na reprodukciu udalostí. Aplikácia ponúka používateľom priestor, v ktorom môžu komunikovať s ostatnými. Interakcie sa uskutočnia prostredníctvom „arén“, čo je druh rokovacej miestnosti, kde môžete prispievať komentáre, robiť interaktívne prieskumy a vytvárať krátke rozhovory.


Ako bolo vyššie uvedené, jedná sa o ôsmu novú aplikáciu Facebooku za posledných šesť mesiacov. Facebook vždy dôkladne sleduje rastúce trendy. Z jeho novej stratégie je evidentné, že chce byť vždy prvý a snaží sa potlačiť svojich súperov skôr, ako prídu s niečím lepším.  

Predpokladá sa, že väčšina z týchto nových aplikácii pravdepodobne zlyhá. Facebook však potrebuje iba jednu, aby zastavil rast potencionálnych konkurentov. Ak by napríklad Facebook spustil Instagramové príbehy skôr, ako Snapchat – zaznamenal by výrazný nárast. V tomto prípade by Snapchat nemal šancu uspieť.

Facebook v jednoduchosti povedané hľadá trend, ktorý ho privedie k veľkému posunu. Facebook patrí medzi jedinú spoločnosť, ktorá navrhuje množstvo aplikácii rýchlym tempom. Tento fakt neumožňuje jeho konkurentom uspieť.