Koronavírus z pohľadu digitálnej reklamnej agentúry

Ľudí dnes nezaujíma vaša reštaurácia, cestovná kancelária, bar, obchod s módou či akýkoľvek iný podnik, ktorý sa dostal do ťažkej situácie. Poradíme vám, ako to zmeniť.

Prejdime však najskôr k základným dátam v rámci vyhľadávania na google. Október, november a december v roku 2019 sa o koronavíruse začínalo na Slovensku hovoriť. Priemerný mesačný objem vyhľadávaní kľúčových slov v súvislosti s koronavírusom bol na úrovni cca 21000 vyhľadávaní mesačne. (celú tabuľku nájdete na konci článku) 


V januári 2020 to bolo už viac ako 417 000 a v februári 1 553 000 vyhľadávaní, pripomíname že len na Slovensku. V ČR to bolo až 3 450 000 vyhľadávaní za február. 




My to vidíme tak, že boj nad koronavírusom tak skoro nevyhráme. Ľudia získajú rôzne "internetové" návyky a je načase sa pripraviť na novú dobu „po korona víruse“. Ľudia si zvyknú viac nakupovať na internete, variť si doma a nejakú dobu potrvá kým pôjdu úplne bez obáv do reštaurácie, obchodu či na dovolenku. Najviac sú z nášho pohľadu ohrozené práve reštaurácie a cestovné kancelárie, preto práve týmto biznisom sme rozhodli dať pár rád, ako prežiť toto obdobie. Ostatné odvetvia sa samozrejme môžu inšpirovať. 


Takže čo by sme dnes robili my, keby sme dnes mali reštauráciu?


  1. Spustili by sme donáškovú službu, alebo osobný odber 
  2. Začali tvoriť zaujímavý obsah na youtube, facebook a instagram
  3. Vytvorili unikátnu ponuku voucherov, ktoré ľudia budú môcť využiť až po korona víruse


Prvý bod rozoberať nebudeme, rovno prejdeme na druhý, teda obsah. V prvom rade musíte vo svojej lokalite podporiť reklamou donáškovú službu(osobný odber). Dopodrobna im vysvetliť (písmom, graficky a videom) ako chránite svojich zamestnancov, jedlo a svojich zákazníkov.  

Zároveň by sme začali pridávať videorecepty priamo z kuchyne. Ide o to, aby ste čo najviac komunikovali so svojou komunitou, budovali ju a pripravili ju na špeciálnu ponuku vouchrou, ku ktorým sa dostaneme. Prikladáme aj zoznam príkladov čo môžete komunikovať:


  • Live videá z kuchyne a reštaurácie
  • Pridávanie videoreceptov
  • Tipy a triky do kuchyne 
  • Rôzne storyies s anketami. Napr. Čo vám máme v pondelok navariť
  • Akékoľvek autentické fotky, videá a texty potešia. Teraz na to máte vy a vaši ľudia dosť času

Po pár týždňoch komunikácie by sme prišli s ponukou špeciálnych voucherov, ktoré budú platné až keď reštauráciu otvoríte. Vouchre pre Vás budú ako okamžitá podpora a nato aby ste nejaké predali, budete potrebovať buď kvalitnú komunitu alebo veľkú motiváciu. Ideálne keď máte oboje. Potom môžete zákazníkom ponúknuť exkluzívne zážitky ako: Večera pri sviečkach v prázdnej reštaurácii aj s dovozom a odvozom. Alebo kuchárska lekcia pre 4 osoby...Proste čokoľvek zaujímavé čo ste doteraz nerobili. Ak máte dostatočnú komunitu, zvážili by sme aj predaj „merchu“ alebo nejakých iných predmetov spojených s vašou reštauráciou. 


Čo by sme robili, ak by sme v súčasnej dobe mali cestovnú kanceláriu?

Nemali by sme inú možnosť, ako začať tvrdo pracovať na online komunikácií a vytvorení špeciálnych ponúk na sezónu „po koronavíruse“. V čase, keď sú letiská uzavreté, ľudia necestujú a nie je isté, kedy vôbec začnú znova cestovať. Letná sezóna podľa nás v ARTEXE nebude.

 

V prvom rade by sme využili všetky svoje kontakty a kapacity na to, aby sme pomohli všetkým Slovákom v zahraničí. Zamerali by sme sa predovšetkým na: informácie, rady, organizácie rôznych služieb a pod. Zároveň by sme začali komunikovať aktuálny stav v krajinách, kde pôsobíme. Začali by sme tvoriť vlastný blog, uverejňovať rôzne archívne videá. Počas tohto obdobia by sme so svojimi partnermi v zahraničí začali pripravovať unikátnu „po koronavíruse“ ponuku, ktorá sa nikdy nebude opakovať. Ladili by sme to do tohto štýlu komunikácie: Vy nám kúpou pomôžete dnes, ale my vám zato dáme nezabudnuteľný zážitok, ktorý len tak nezažijete.

 

Na záver je potrebné povedať, že sa nemôžme vzdať! Zaveďte úsporný režim vo svojich výdajoch a začnite so všetkými otvorene komunikovať. Teraz sa už nemôžete vyhovárať, že nemáte čas. Nesústreďte svoju energiu na to, aby ste krízu prežili. Predovšetkým sa sústreďte na to, aby ste z tejto krízy vyšli silnejší. Nemyslíme to po finančnej stránke. Myslíme predovšetkým na to, aby ste po tejto kríze mali oveľa silnejšiu komunitu. V ťažkých časoch ľudia držia spolu a pomáhajú si. Nespoliehajte sa na to, že po tejto ťažkej situácii sa všetko vráti rýchlo späť do normálu. Nákupné zvyklosti ľudí sa zmenia, ľudia budú doma viacej variť, budú sa báť cestovať. Nechajme sa prekvapiť, čo všetko sa ešte za ten čas zmení, kam nás to posunie.

 

 

My v ARTEXE vám prajeme veľa síl. Prajeme vám, aby ste toto obdobie úspešne prekonali. V prípade, že potrebujete pomoc, potrebujete pomocnú ruku – SME TU PRE VÁS!

Neváhajte nás kontaktovať. V týchto ťažkých časoch sme tu pre VÁS! Spoločne to zvládneme.