
Na začiatku si povedzme, prečo sme sa rozhodli tento článok napísať. V súčasnej dobe, dobe koronavírusu robíme všetko preto, aby sa nám darilo. Snažíme sa zlepšovať naše služby, snažíme sa o to, aby boli naši klienti s našou odvedenou prácou spokojní. V našej marketingovej agentúre ARTEXE sme sa rozhodli, že vám pomôžeme zvýšiť vašu ale aj našu organickú návštevnosť prostredníctvom SEO.
Každý z nás už určite počul o termíne SEO (search engine optimization), tiež aj optimalizácia pre vyhľadávače.
Čo to v skutočnosti je?
Optimalizácia pre vyhľadávače patrí k nosným pilierom online marketingu, vďaka ktorému vás používateľ na internete ľahko nájde aj bez platenej reklamy. Väčšinou Google (na Slovensku viac ako 98% používateľov) využívame, keď chceme nájsť nejakú informáciu či už o firmách, produktoch, službách, vzdelávaní, zábave... Ľudia vyhľadávajú naozaj čokoľvek, pozrite si top 10 vyhľadávaných kľúčových slov za rok 2019 na Slovensku.
Títo užívatelia hľadajú aj vašu firmu, web, produkt, službu, informáciu... čokoľvek, čo ponúkate. Tu sa dostávame k optimalizácii pre vyhľadávače. Hlavným cieľom SEO je dostať váš web na prvú stranu v Google vyhľadávači pre strategické kľúčové slová spojené s vašim biznisom. Získate tak organickú relevantnú návštevnosť potenciálnych zákazníkov bez potreby platenia PPC kampaní.
Ak máte webovú stránku alebo e-shop, môžete sa týmto článkom inšpirovať a začať pracovať na zvýšení relevantnej organickej návštevnosti už dnes. Nezabudnite na skutočnosť, že konkurencia je veľká – preto je na čase začať pracovať na svojom SEO.
Na to, aby ste sa dostali na prvé strany v konkurenčnom prostredí potrebujete premyslenú stratégiu, merateľné ciele a predovšetkým skúsenosti, ktoré vás posunú vpred. Nám sa to podarilo dosiahnuť napríklad pre klientov Alcohol Killer, Kocht a ich traktory Branson tractors. My v ARTEXE vieme, ako tam dostať aj vašu webovú stránku či e-shop.
ZÁKLADNÉ ROZDELENIE SEO AKTIVÍT onpage SEO/offpage SEO
Onpage SEO v sebe zahŕňa všetky úkony, ktoré robíme na webových stránkach. Primárnou úlohou pri onpage SEO je pripraviť váš web alebo eshop po technickej a obsahovej stránke.
Onpage optimalizácia rieši najmä:
• technické nastavenie webu
• štruktúru webu
• kvalitný obsah
• a samozrejme meta TITLE a meta DECRIPTION
Offpage SEO zahŕňa však úkony, ktoré sa robia mimo webových stránok a eshopov.
Offpage SEO rieši najmä:
• získavanie spätných odkazov – linkbuilding
• sociálne siete
• lokálne SEO
• e-mail marketing
Ako môžete vidieť aj na našich obrázkoch, SEO je naozaj široká oblasť. Bez špecialistu sa v dnešnej dobe len veľmi ťažko prebojujete na prvé pozície. Ak ste však rozhodnutý pustiť sa do optimalizácie vášho webu alebo e-shopu svojpomocne, vytvorili sme pre vás checklist, ktorý vás usmerní a napovie vám ako na to. Pomocou neho môžete už dnes začať pracovať na zlepšení vašich pozícii, návštevnosti a predaja.
Ešte predtým, než začnete - uistite sa, že úlohy sú pre vás vhodné a adekvátne. Každý web alebo eshop je unikátny a tak treba pristupovať aj k SEO vášho projektu. Náš checklist sme napísali všeobecne – to znamená, že nie všetky kroky musia platiť pre váš projekt.
Ak sa chcete dostať na prvú stranu na Google, inšpirujte sa našim checklistom pre rok 2020.
1. Google Search Console
Tento nástroj bol navrhnutý na to, aby ste si pomocou neho dokázali sledovať výkonnosť svojich stránok na Google. Konzola je bezplatná a je vybavená užitočnými funkciami, ktoré určite využijete vo svoj prospech. Prihlásite sa tam veľmi jednoducho - cez váš Gmail účet. Následne postupujte podľa návodu priamo v aplikácii a pridajte váš web alebo e-shop.
2. Google Analytics
Koľko ľudí chodí na váš web, kde sa nachádzajú, ako sa k vám dostali, čo robili na vašom webe, koľko času na ňom strávili, na akom zariadení si ho prehliadali, koľko mužov alebo žien ho navštívilo? A mnoho ďalších otázok vám zodpovie nástroj Google Analytics. Prihlásite sa tam cez Google účet. Podľa návodu pridáte váš web alebo e-shop. Tu už pravdepodobne budete potrebovať programátora, ktorý vám nahodí trackovací kód. Je to otázka 5 minút.
3. Správne kľúčové slová sú pre vás rozhodujúce
Kľúčové slová môžete veľmi jednoducho získať aj v Plánovači kľúčových slov od Google. Nástroj slúži predovšetkým na analýzu kľúčových slov. Ak nájdete to správne kľúčové slovo môžete ho použiť vo svojom blogu, na svojej webovej stránke. Vždy však majte na pamäti, že kľúčové slovo je pre vás veľmi dôležité. Jedno slovo dokáže zvýšiť vaše pozície vo vyhľadávačoch. Nám sa pri analýze kľúčových slov osvedčil predovšetkým Marketing Miner, ktorý používame na dennej báze.
4. Používajte synonymá svojich kľúčových slov
Všetko má svoje hranice. Rovnako to platí aj pri počte kľúčových slov v texte, na vašej webovej stránke. Použiť môžete aj synonymá svojich kľúčových slov. Uveďme si príklad. Vašim kľúčovým slovom je „ako vytvoriť blog“. Synonymá môžete použiť napríklad: ako spustiť blog, ako začať blog, ako nastaviť blog...
5. Kľúčové slovo v texte
Svoje kľúčové slová použite v texte raz za prvých 150 slov. Google kladie väčší dôraz na prvých 100 až 150 slov na vašej stránke. My sme naše kľúčové slovo v prvých slovách použili.
6. Kľúčové slová a H1,H2 alebo H3
Nezabudnite svoje kľúčové slová zahrnúť do značiek H1,H2 alebo H3. Zlepší sa tým vaše hodnotenie na Google.
7. Optimalizujte svoju stratégiu kľúčových slov na Google
Pri plánovaní svojho checklistu SEO je nevyhnutné, aby ste našli také kľúčové slová, ktoré vám prispejú najlepšou návratnosťou investícií. Ak si všimnete, že niektoré kľúčové slovo prijíma veľké množstvo klikov, stále si zachováva nízku cenu za klik – toto kľúčové slovo by ste mali pridať na začiatok svojho zoznamu. Výber správnych kľúčových slov je prebiehajúci proces, ktorý bude neoddeliteľnou súčasťou vašej obchodnej stratégie v najbližšej budúcnosti.
8. Kľúčové slovo v URL adrese
Vaša URL adresa pomáha spoločnosti Google pochopiť, o čom je vaša webová stránka. URL adresa obohatená o kľúčové slová vám môže zlepšiť organickú návštevnosť. Preto do svojej URL adresy jednoducho pridajte kľúčové slovo. Napríklad: https://artexe.sk/sluzby/7/optimalizacia-pre-vyhladavace
9. Krátke URL adresy
Analýza výsledkov vyhľadávania Google zistila, že krátke adresy URL sú na Google lepšie hodnotené.
10. Zmeňte meta popis a názov
Vašim hlavným dôvodom zmeny názvu a meta popisu je získať lepšiu mieru prekliknutia. Používatelia, ktorí kliknú na vašu stánku vás uvidia aj vo výsledkoch vyhľadávania. Ak máte krátky, ale pútavý názov a meta popis – získate lepšie umiestnenie.
11. Multimédia
Štúdie ukazujú, že používanie multimédií pomáha k lepšiemu umiestneniu sa na Google. Koľko multimédií máte na svojej webovej stránke? Umiestňujte na svojom webe napríklad obrázky. Prispeje vám to k lepšiemu obsahu a pomôže vám to k lepšiemu hodnoteniu na Google. Použiť môžete napríklad videá, grafy, ankety...
12. Optimalizácia obrázkov
Obrázky, ktoré používate – hovoria o vašom obsahu. Pred tým, než dáte obrázok na svoju stránku - dajte mu popisný text. Povedzme si príklad. Pomocou svojho mobilného zariadenia ste si odfotili našu kanceláriu ARTEXE. Obrázok by ste radi pomenovali napríklad: ARTEXE_kancelaria.jpeg. Keď potom obrázok pridáte na svoju stránku, dajte mu popisnú značku, aby Google porozumel tomu, o čom je váš obrázok.
13. Interné odkazy
Nebojte sa používať interné odkazy. Vždy, keď pôjdete publikovať nový obsah, vložte do textu 2 až 5 odkazov, ktoré budú odkazovať na vás, na vašu webovú stránku. Všimli ste si, že my sme ich v tomto článku použili? Nič nás to nestálo.
14. Externé odkazy
V texte môžete použiť aj externé odkazy. Kľudne odkazujte na dôveryhodné webové stránky. Odkazy ukazujú Googlu, že váš obsah je dôveryhodný.
15. Vytvárajte spätné odkazy
O vytváraní spätných odkazov sme písali v našom článku Linkbuilding – tvorba spätných odkazov. Viac informácii o tom, ako vytvárať spätné odkazy nájdete v našom článku.
16. Nefunkčné odkazy opravte
Nefunkčné odkazy môžu poškodiť celú vašu snahu a vaše SEO. Existujú jednoduché a bezplatné nástroje, ktoré vám na vašom webe jednoducho vyhľadajú odkazy, ktoré funkčné už nie sú. Príkladom je aj nástroj DrLinkCheck.com. Odkazy opravte a zvýšte si svoje šance na úspech.
17. Rýchlosť načítavania stránok
Načítavajú sa vaše stránky dostatočne rýchlo? Ak nie, vaše stránky sa nebudú hodnotiť rovnako. Skontrolujte si, či sa vaše webové stránky načítavajú rovnako pre používateľov počítačov a používateľov mobilných zariadení.
18. Aktualizujte
Máte blog? Máte na ňom staré články? Oprášte ich. Aktualizujte ich o nové informácie, doplňte tam to, čo tam chýba a zverejnite ho. Pridajte do toho článku nové obrázky, videá. Zvýšite tým svoju návštevnosť.
19. Čísla a nadpisy
Ak vytvárate obsah napríklad o TOP 5 dovolenkových destináciách – váš článok sa umiestni na vyšších pozíciách. Prečo je to vlastne tak? Pretože slúži cieľu používateľa. Takéto články majú vyššiu autoritu. Užívateľ si myslí, že sú to jediné pojmy, ktorým musí porozumieť.
20. Zoznam produktov
Tento bod sa vám môže zdať hneď jasný. Nie vždy to tak je. Množstvo spoločností tento bod zanedbáva. Spoločnosti, firmy niekedy ani len nevedia, čo všetko ponúkajú. Toto je hlavný aspekt, pokiaľ ide o vaše kľúčové slová. Budete chcieť byť čo najkreatívnejší a začnete generovať rôzne kombinácie slov, aby ste pokryli každú možnú frázu, ktoré by najlepšie opísali vaše obchodné služby. Ak je to možné, prejdite si ich s niekým ďalším. Keď nadobudnete pocit, že ste už vyčerpali všetky možnosti, choďte do Google Keyword Planner. Tam nájdete ďalšie nápady.
U nás v ARTEXE vieme ako SEO funguje. Vieme aj to, aký krásny je pocit byť na prvej strane pre strategické kľúčové slová. Posunieme dopredu aj vás, stačí nám zavolať alebo napísať. Neváhajte nás kontaktovať.