Linkbuilding – tvorba spätných odkazov

Linkbuilding stále neoddeliteľne patrí medzi najdôležitejšiu časť optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). 

Budovanie spätných odkazov je neoddeliteľnou súčasťou SEO aktivity, ktorá má za účel zlepšiť pozíciu vášho webu vo výsledkoch vyhľadávania. Získavanie spätných odkazov je veľmi dôležitou súčasťou off-site SEO. Pri radení výsledkov vo vyhľadávačoch sú prichádzajúce odkazy najvplyvnejším faktorom. Prínos odkazu závisí predovšetkým od umiestnenia na webe, ktorý na vás odkazuje.

Dôležitá je aj dôveryhodnosť webu a miera prekliku. Primárnym cieľom budovania spätných odkazov je dostať vašu stránku čo najvyššie vo vyhľadávačoch. Týmto zvýšite svoju relevantnú návštevnosť z organickej návštevnosti. Tento typ návštevnosti je pre každý web to najhodnotnejšie. Spätné odkazy sú stále primárnym faktorom v algoritme vyhľadávača Google.

Ak si myslíte, že linkbuilding je krátkodobá záležitosť – mýlite sa. Linkbuilding sa radí medzi dlhodobú činnosť, ktorej sa treba pravidelne venovať - aby boli vaše výsledky viditeľné a kvalitné.

Kedysi boli firmy zamerané najmä na kvantitu spätných odkazov. Dnes je to však úplne inak. Najdôležitejšia je kvalita. Nezáleží na tom, koľko máte odkazov. Najpodstatnejšia je relevantnosť odkazov. Medzi najkvalitnejšie odkazy sa radia tie, ktoré sa nachádzajú na stránkach s dobrým hodnotením a majú podobné alebo rovnaké zameranie ako váš web.

google-vyhladavanie-lepsia-pozicia

Na čo je potrebné sa zamerať?

1. Vynaložte maximálne úsilie

Kto nič nerobí, nič nepokazí. Pri linkbuildingu to však neplatí. Ak nevytvárate žiadne úsilie, žiadnu aktivitu – nezískate ani pridanú hodnotu pre váš web. Začnite budovať veci, ktoré sa budú ľuďom páčiť, budú na ne ďalej odkazovať.

2. Odkazy, ktoré sa ľuďom zapáčia

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, čo sú to dobré odkazy? Sú to také odkazy, ktoré pomáhajú návštevníkovi webu, na ktorom sa nachádza. Ak zvolíte správne odkazy, Google to zaznamená. Čím viac dobrých a kvalitných odkazov budete mať, tým bude váš web prirodzenejší a bude mať vysokú pridanú hodnotu.

3. Klaďte dôraz na prirodzenosť

Úspech v linkbuildingu nájdete vtedy, keď bude podobný prirodzenému pribúdaniu odkazov na vašom webe. Váš web sa tak stane kvalitnejším. Ak sa týmto krokom nebudete zaoberať, môže sa vám pri plánovaní stratégie stať, že vás Google môže penalizovať.

4. Zamerajte sa na kvalitu

Boli ste orientovaný na kvantitu? Tá musí ísť pri linkbuildingu bokom. Všetku svoju energiu zamerajte na kvalitu. Odkazy musia byť z čo najviac relevantných a overených zdrojov. Odkazy by mali byť umiestnené tak, aby boli viditeľné a mali by byť umiestnené v jadre obsahu a v texte na stránke.


Na čo je potrebné dávať pozor?

Pri linkbuildingu je potrebné dbať na to, aby ste neodkazovali len na dôležité vstupné stránky webu. Je dôležité, aby ste odkazovali aj na iné podstránky, napríklad na rôzne podkategórie alebo články z blogu.

Myslite predovšetkým na pravidelnosť vášho linkbuildingu. Ak vybudujete za veľmi krátky čas veľký počet odkazov, nemôžete sa o ne prestať starať. Aby váš profil na spätné odkazy pôsobil predovšetkým prirodzene – musíte odkazy pridávať postupne. Okrem postupnosti sa zamerajte aj na pravidelnosť. Množstvo odkazov nemá narásť automaticky, ale má narásť pravidelne a s časom. Ak tento mesiac pridáte 10 odkazov, budúci mesiac môžete dať odkazov 11, následne 12.

Ako uspieť?

Začnite písať predovšetkým o tom, v čom ste doma, čo vás baví a o čom viete najviac informácií. Prezrite si na internete články, ktoré sú vo vyhľadávačoch najvyššie a inšpirujte sa nimi. Zamerajte sa na kľúčové slová, vďaka ktorým tieto články dosiahli dobré umiestnenie. Zamerajte sa na články a témy, ktoré dosahujú vysoké pozície. Vymyslite si vhodnú tému a vytvorte na ňu ten najlepší obsah. Choďte do hĺbky, majte vlastné názory na danú vec, tvorte hodnotný a originálny text.

socialne-siete-linkbuilding


Zamerajte sa na sociálne siete. Vyberte si správne sociálne médium, prostredníctvom ktorého budete so svojou cieľovou skupinou komunikovať. Sociálne médium by ste si mali vybrať predovšetkým podľa vašej cieľovej skupiny a zamerania vášho webu, biznisu. Ak budete mať vybraný správny kanál, ďalším krokom k úspechu je pútavý a zaujímavý obsah, ktorý vám priláka návštevníkov na váš web.

Vhodným spôsobom, ako získať spätné odkazy je aj zapájanie sa do diskusií na sociálnych sieťach. Výhodou toho celého je, že si môžete jednoducho a ľahko vybrať, kde sa do diskusie zapojíte, čo tam uverejníte. Možností je naozaj nespočetne veľa. Zapojiť sa do diskusií viete jednoducho na Facebooku, Twitteri či na Linkdlne. V prípade relevantných skupín môžete jednoducho vo vhodnej chvíli odkazovať na seba, na svoje služby alebo produkty, ktoré ponúkate. Spätný odkaz môžete získať aj v komentári pod článkami. V tomto prípade sa orientujte na to, či je článok dobre vyhľadávaný. Komentáre pod takýmito článkami bývajú veľmi často čítané a môže vám to priniesť prirodzený odkaz na váš web. Uspieť môžete aj na fórach, či už vo forme otázky alebo odpovede.

Ďalším skvelým krokom je svoj obsah zdieľať s čo najväčším počtom ľudí, ktorých daná téma zaujíma. Na svoj kvalitný obsah môžete upozorniť weby alebo blogy, ktoré by mohli vašu prácu zdieľať alebo o nej rovno napísať.

Ak máte problém vytvoriť kvalitný obsah, ktorý by sa šíril internetom sám – nechajte to na odborníkov. Ako to funguje? Portálu alebo blogu zaplatíte určitú finančnú čiastku, aby vás uverejnila.

K úspechu vám môže pomôcť aj linkbaiting, ktorý sa označuje aj za pasívny linkbuilding. Linkbaiting predstavuje budovanie pútavého a zaujímavého obsahu na web, na ktorý následne odkazujú návštevníci vášho webu z vlastného presvedčenia. Spätné odkazy vznikajú prirodzene.

Ako získať spätné odkazy?

Aby ste získali spätné odkazy – na vašom webe sa musí nachádzať pútavý, zaujímavý a užitočný obsah.

Existuje veľké množstvo techník na vytváranie odkazov, avšak SEO marketéri považujú vytváranie spätných odkazov za jednu z najťažších častí. Pri linkbuildingu by ste nemali zabudnúť sledovať kvalitu webu, z ktorého chcete získať spätný odkaz. Čím vyššie hodnoty metrík zaznamenáte, tým je web kvalitnejší.

Linkbuilding vám jednoducho pomôže zlepšovať pozície vo vyhľadávačoch, pomôže vám získať relevantnú návštevnosť, pretože odkazy vám budú slúžiť ako primárny prostriedok online navigácie, ktorá nasmeruje ľudí z jednej webovej stránky na ďalšiu.

K čomu vám linkbuilding môže pomôcť?

  • znížite si svoje náklady na PPC reklamy
  • zvýšite si povedomie o svojej značke
  • získate priamu návštevnosť z odkazov
  • zvýšite si svoju relevantnú návštevnosť na stránke, ktorá bude mať vysokú mieru konverzií
  • môžete získať prvú pozíciu vo vyhľadávaní
  • zlepšíte si svoje čísla v Google Analytics

Kedy prídu výsledky?

Výsledky nemôžete očakávať ihneď. Výsledky nezískate hneď, pretože sú dlhodobé. Každá kampaň je individuálna, preto aj výsledky sa prejavujú v rôznych intervaloch.

Slovo na záver

Odkazy od nepamäti poháňajú web. Odkazy sú rozhodujúce pre samotné vyhľadávače a samotný rozvoj publika. Je množstvo príležitostí, ako získať spätné odkazy. Treba sa len zamyslieť, ktorou cestou sa chcete uberať. Ak spätné odkazy nepodceníte a začnete ich získavať postupne, podporíte tak predovšetkým svoj web.

Chcete sa zamerať na linkbuilding ale neviete ako? My v ARTEXE vám s tým pomôžeme. Ku každému projektu pristupujeme individuálne. Našim kľúčom k úspechu je hodnotný obsah, ktorým sa zviditeľníte na Googli.