
Čo si budeme hovoriť, výber správnej digitálnej agentúry v dnešnej korona dobe nie je ľahkým rozhodnutím, najmä ak je to po prvýkrát. Na trhu je aktuálne veľké množstvo agentúr s ktorými by ste mohli spolupracovať. Po korone ich pravdepodobne bude menej a aj preto je v tomto kritickom období veľmi dôležité zvážiť pre ktorú agentúru sa rozhodnete.
Tak teda ako si vybrať tú správnu digitálnu agentúru? Nebojte sa – na túto otázku vám odpovieme v nasledujúcich krokoch. Poďme do toho!
1. ČO OČAKÁVATE OD DIGITÁLNEJ AGENTÚRY
Než začnete hľadať najlepšie digitálne marketingové spoločnosti, mali by ste si najskôr ujasniť čo chcete digitálnou agentúrou dosiahnuť. Výrazne vám to uľahčí hľadanie. Takže čo chcete?:) viac predávať cez eshop?, úplne nový eshop?, alebo viac dopytov na služby?, novú web stránku?, chcete viac návštevníkov z organického vyhľadávania?, chcete kreatívnu kampaň na Facebooku, či osloviť manažérov na Linkedin?, potrebujete komplexné digitálne poradenstvo? Ak porozumiete tomu, čo chcete, koľko ste ochotní zato zaplatiť, pomôže vám to ušetriť váš čas a tiež vaše zdroje.
Ak ste si už na túto základnú otázku odpovedali - ste pripravení začať aktívne hľadať tú najlepšiu digitálnu marketingovú agentúru vhodnú pre vašu spoločnosť.
2. KDE NÁJDETE DIGITÁLNU AGENTÚRU, KTORÁ SPĹŇA VAŠE POŽIADAVKY
Nájsť digitálnu agentúru dnes nie je žiadny problém. Len na Slovenskom trhu ich nájdete stovky. Prvá zásada je, že ak hľadáte digitálnu agentúru pre Slovensko, hľadáte slovenskú digitálnu agentúru. Nie českú, indickú či inú kú...Použite google, oslovte známych a vyberte si agentúry, ktoré vás oslovia webom, prácou, komunikáciou... Pamätajte, že dôsledný výber je mimoriadne dôležitý. Digitálna agentúra vám dokáže naozaj zarobiť veľa peňazí a posilniť vašu pozíciu na trhu, ale dokáže aj vyčerpať rozpočet a v najhoršom aj poškodiť dobré meno.
3. PRESKÚMAJTE POZADIE
Predtým, ako sa v tomto procese posuniete ďalej, je dôležité, aby ste si spravili dôkladný prieskum na pozadí agentúr digitálneho marketingu, ktoré ste si vytipovali. Naozaj praktizujú to, čo hovoria? Najľahším spôsobom ako zistiť, či je daná agentúra pre vás tou pravou, je pozrieť sa na výsledky ktoré sami vytvorili.
Napríklad, ak si plánujete vybrať agentúru na vykonávanie marketingu obsahu, položte si otázku: ako prevádzkujú svoj vlastný blog? Ak chcete vylepšiť spravovanie sociálnych médií, ako zvláda vybraná agentúra svoje vlastné sociálne médiá – môžete povedať, že úspešne? To isté platí aj pre SEO; ako sa umiestňujú vo vyhľadávacích výrazoch pre svoje odvetvie? Našli ste ich medzi prvými na stránke Google? Ak nepraktizujú to, čo ponúkajú, možno nebudú schopní dosiahnuť ani to, čo sľubujú alebo tiež nebudú schopní služieb, ktoré ponúkajú.
Ďalším skvelým spôsobom, ako zistiť, či je daná digitálna agentúra najlepšia, je odporúčanie. Spýtajte sa svojich priateľov a známych či majú vo svojom okruhu nejaké šikovné agentúry, ktoré im už priniesli výsledky. Prípadne sa obráťte na svoju profesionálnu sieť na LinkedIn, pretože vo vašom okruhu môže byť známy, ktorý má pre vás tiež konkrétny návrh na základe výsledkov.
ARTEXE tip:
Poriadne zvážte, či nadviazať spoluprácu s digitálnou agentúrou ktorá nebude z vášho okolia. Agentúry sídliace v odľahlých miestach si často účtujú nízke ceny, takže možno budete mať pocit, že sa oplatia ale v skutočnosti sa možno budete musieť vysporiadať so zlými službami. Zažili sme klientov, ktorým ostali nefunkčné weby, neefektívne PPC kampane, skopírované texty, dizajny....
4. ZVOĽTE SPRÁVNE OTÁZKY
Možno rozmýšľate na čo sa máte pred začiatkom spolupráce opýtať digitálnej agentúry. Pravdepodobne budete veľa otázok, ale dôležité je vybrať tie správne.
Toto je päť kľúčových otázok, ktoré by ste mali položiť potenciálnej agentúre:
- Aké máte prípadové štúdie?
Požiadajte agentúru o portfólio úspešných online kampaní, web stránok, e-shopov, seo, web aplikácií...Ľahko zistíte či sa vám páči ich práca, či ste spokojní s výsledkami...Pri výsledkoch však buďte kritický a pýtajte sa na detaily, tak aby ste nemali pochybnosti o dôveryhodnosti
- Kto bude zodpovedný za prácu?
Vždy chcite vedieť kto konkrétny bude zodpovedný za dané projekty a aké má kompetencie. Vždy požadujte minimálne 3 ročné skúsenosti v online marketingu a špecializáciu na danú oblasť ktorú chcete zlepšiť. Alebo 5 ročné skúsenosti s prácou na rôznych marketingových projektov.
- Ako dlho trvá spolupráca s vašimi klientmi?
Na túto otázku existuje stručná odpoveď - čím dlhšie, tým lepšie!
- Aké výsledky mi môžete sľúbiť?
Nezabúdajte, že ak ste v konkurenčnom odvetví, potenciálna digitálna agentúra by vám nemala sľubovať rýchle výsledky, pretože tie závisia od príliš veľa faktorov – preto je nevyhnutné, že výsledky budú trvať dlhšie, ak sa nachádzate na dobrom konkurencie schopnom trhu. Správna digitálna agentúra vám však presne ukáže na čom ste, kam v online idete, čo preto treba spraviť a koľko to bude stáť. Pretože kvalitné dáta a dobre spracované reporty sú základným kameňom online marketingu.
5. CENOVÁ PONUKA
Teraz keď, už máte v užšom výbere maximálne 3 agentúry, vyžiadajte si cenovú ponuku. Každá spoľahlivá digitálna agentúra má transparentné cenové ponuky a do detailov rozpísané položky projektu. Ideálne je vyžiadať si cenovú ponuku na hodinové sadzby rôznych špecialistov, na správu PPC kampaní, web stránky, es-hopu. Vyžiadajte si cenníky k ich modulom alebo šablónu cenovej ponuky tvorby webu či e-shopu.
Takto by sa vám malo podariť vyfiltrovať agentúry, ktoré vás oslovili nie len ich prácou ale sú aj najbližšie k vášmu rozpočtu.
6. DOHODNITE SI STRETNUTIE. DNES RADŠEJ ONLINE, ALE KĽUDNE AJ OSOBNE
Ak ste boli do tejto chvíle so všetkým spokojný, je čas dohodnúť si stretnutie s digitálnou agentúrou. Je to výborný spôsob, ako spoznať tím ľudí ktorý by sa mal podieľať na raste vášho biznisu a zároveň tento krok tiež predstavuje príležitosť vyriešiť akékoľvek problémy so zodpovedným tímom skôr, ako podpíšete akúkoľvek zmluvu.
Po stretnutí si však musíte zodpovedať na jednu zásadnú otázku: sú toto ľudia, ktorí mi pomôžu rozbehnúť biznis alebo posunúť online marketing mojej spoločnosti na ďalšiu úroveň?
Odpoveď na túto otázku hovorí veľa.